עיצוב חיוך: איך תעצבי לעצמך את החיוך?

ניתוחי שפתיים:

השפתיים הן חלק מאד חשוב בפנים, הן מהבחינה אסתטיות בפנים בכלל והן מבחינה שהן מייצגות נעורים חיוניות, חושניות ואת מצב הפנים בכלל.

ההזדקנות הטבעית מדקקת את השפתיים (הופכת אותן לדקות יותר). סדקים ובקעים קטנים מופיעים מעל ומתחת לשפתיים כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי.

שפתיים דקות מקנות מראה מבוגר יותר, קשה יותר, ונוטות לשוות מראה זקן יותר, מוקדם יותר.

מילוי שפתיים ועיצובן נמצא באופנה היום. באסתיקט השפתיים ניתן לחלק את אוכלוסית המטופלים לשתי קבוצות, * ישנם רופאים המתמחים בניתוחי שפתיים.

למי הטיפול האסטטי בשפתיים מיועד?
לטיפולי שפתיים ישנם שני סוגי מטופלים:
הראשון הינם מטופלים המעוניינים לשחזר את המראה הצעיר והמלא של השפתיים שלהם והשני, מטופלים המעוניינים לשנות את צורת השפתיים שלהם.

מילוי בהדגשת שפתיים (כירוגי):

בהליך זה שתל או רקמה טבעית מוחדרים לשפתיים לצורך מילוי. ישנם סוגים שונים של שתלים וקמות שונות בהן ניתן להשתמש על מנת להדגיש את השפתיים. אלו כוללים:

שומן טבעי

ניתן לקצור שומן טבעי מאזורים שונים בגוף תחת הרדמה מקומית. בשומן זה ניתן להשתמש ע”י הזרקה לשפתיים.

שתל רקמה רכה

שתל של רקמה רכה מהגוף הידוע גם כ Alloderm יכול לשמש להשגה של שפתיים מלאות בעלות מראה בריא ואטרקטיבי. השפתיים מקבלות מראה מלא ורך. אומנם ה Alloderm יספג עם הזמן. רוב המטופלים יהנו מהתוצאה לכמה שנים.

שתל קבוע

קיים שתל קבוע בשם Ultra Soft היכול להדגיש את השפתיים. שתל זה יציב בטוח וניתן להחזיר את המצב לקדמותו. שתלים אלו מקנים הדגשת שפתיים ומגיעים בכמה גדלים.

למה לצפות בהדגשת שפתיים כירוגית:
ניתוחי שפתיים קוסמטיים, מתקיימים במרפאות מוכרות המיועדות לניתוחים אלו הנערכים תחת הרדמה מקומית אורכים בד”כ כשעה. יש לצפות למעט אי נוחות לאחר הניתוח, אולם אין צורך בטיפול תומך.

ניתן לצפות לנפיחות באזור השפתיים אולם שימוש בקרח, מקטין בצורה משמעותית נפיחות זו. רוב המטופלים חוזרים למחרת לעבודה עם שפתיים מלאות ומושכות יותר.

שפה והרמת שפה

שפתיים דקות מלידה או כתוצאה  מהזדקנות הטבעית, בהם שפתיים נוטות להיות דקות יותר וארוכות יותר.

ניתן לפתור באמצעות ניתוח להרמת שפה בתהליך מסירים רצועת עור עודפת, ויוצרים שפה קצרה יותר ומשורבבת יותר למראה רענן צעיר ומושך יותר.

מצבים

שפתיים דקות מלידה, שפה עליונה מזדקנת, שפה ארוכה יותר, שפתיים שאיבדו מהנפח או שפתיים עם עודף עור היוצר מראה “חיוך טוטבת”.

תהליך הטיפול והניתוח

תחת הרדמה מקומית ובהליך מרפאתי קצר, הרופא מסיר עור עודף מהשפה העליונה ממש מתחת לאף. החתך נתפר בעזרת תפרים עדינים ביותר ולאחר 30 יום התוצאה הינה צלקת שכמעט ואיננה ניראת.

לו”ז

ההליך עורך בערך כשלושים דקות. לאחר ההליך עליך להימנע במשך כמה ימים מתנועות מוגזמות של הפה.

התפרים יוסרו לאחר כשבוע עד 10 ימים.

תופעות שכיחות אפשריים כוללים: דימום, שטף דם, זיהום, הצטלקות ושינויי תחושה.כל אלו ניתנים למניעה וטיפול. 

הרמת שפה לעצב לך חיוך

האם החיוך הכי גדול שלך נראה כהבעה עצובה?

נפילת זויות הפה הינו מצב שגם הרמת פנים ניתוחית מלאה לא תפתור.

בהליך חדשני יחסית, ניתן לפתור את הבעיות הללו.

המונח הנכון הוא “עיצוב חיוך לתיקון תיסמונת הפה הבוכה”, “הרמת זויות הפה”, “ניתוח לתיקון הפה הבוכה”, “תיקון חיוך“, “הרמת חיוך”. איך שלא תקראו לזה אלו חדשות משמחות למצבים של מראה בכייני לא במתכוון.

מצבים: למי מתאים הטיפול?

נפילת עור או זויות פה נוטות למטה, מראה “מריונטה (בובה על חוט)”.

טיפול

בהליך מרפאתי הרופא יסמן בעיפרון את האזור המיועד לטיפול וידגים את השיפור הצפוי. לאחר מכן ירדים מקומית את האזור המטופל (יאלחש).

הרופא יבצע חתכים לפי קוי המתאר הטבעיים של השפה העליונה ומעט מעליהם, ויסיר את העור העודף.

החתכים יסגרו עם כמה תפרים עדינים ואתה משוחרר לביתך.

ההליך עורך בערך כשעה.

לו”ז

עליך לאכול מאכלים קרים ורכים ולהימנע מהנעת הפה ככל האפשר במשך יממה אחת (24 שעות – עליך להימנע משימוש יתר ותנועות מוגזמות של הפה).

תתבקש להגיע לביקורת אצל הרופא כשבוע לאחר הטיפול והתפרים יוסרו בשלב זה.

סיכונים וסיבוכים

האדמומיות תיעלם בהדרגה לאורך תקופה של כמה חודשים. אומנם אורך החתכים הוא כס”מ בלבד אולם, הצתלקות בדרגה מסוימת היא בלתי נמנעת (כמעט בלתי ניראת).

באנשים בעלי גוון עור בהיר, יהיה קשה יותר להבחין בצלקות. ניתן יהיה לשפר את מראה הצלקות ע”י טיפולים משלימים עם: בוטקס, חומרי מילוי, קילוף.

עיצוב חיוך

הרשמו לניוזלטר שלנו