כל האמת על בוטוקס

בו-טוקס הוא חלבון טהור שמקורו בחיידק הקלוסטרידיום משמש מזה כמה עשורים לטיפול בהתכווצויות בלתי רצוניות של שרירים כמו לדוגמא טיקים ובמצבים רפואיים שונים.

הזרקת בו-טוקס חוסמת מעבר אימפולסים עצביים לשרירים ולכן גורמת לשריר לנוח ולהפסיק להתכווץ. כתוצאה, העור שמעל האזור המוזרק ומעל השרירים הופך חלק וקמטי ההבעה נראים נינוחים יותר. התוצאה מתקבלת תוך מספר ימים ונשמרת לכמה חודשים ולכן הבו-טוקס מאפשר טיפול קל ונוח לסימני גיל והתבגרות כמו קמטי הבעה.

בו-טוקס בשפתיים – למה? איך? אפשר?

יש הרבה נשים שמגיעות מספר פעמים בשנה לרופא בעיקר לפני ארועים על מנת לקבל מראה זוהרן. שימוש בבו-טוקס בשפתיים מוסיף  להוסיף לשיק האישי ולתחושת הביטחון המלווה שפתיים חושניות ומלאות תוך זמן קצר.  הבו-טוקס בשונה מקולגן, משמש קודם כל להעלמת קמטים וקמטוטים הקשורים להבעה ולפעילות שרירית בפנים. אין צורך להשוות את הבו-טוקס לחומרי המילוי המיועדים לתת לשפתיים מראה מעובה ומלא, הבו-טוקס לא מיועד למילוי. אולם, הבו-טוקס הוא פתרון נהדר לקמטוטים ליד השפתיים וכתוצאה מעניק לשפתיים מראה מלא וחושני יותר. יתרון נוסף של הטיפול עם בו-טוקס לשפתיים הוא שהטיפול מחוסר תופעות לוואי מוכרות כמו נפיחות מקומית או אדומיות. מטופלים בבו-טוקס יכולים לחזור לפעילות מלאה ורגילה מייד בסיום ההזרקה.

ההזרקה לשפתיים

בו-טוקס מוזרק מסביב לשפתיים עם מחט עדינה וקטנה (מחט אינסולין), במטרה להשפיע על שרירי השפתיים, בכמה נקודות להשגת תוצאה מיטבית.
אמנם המחשבה על הזרקה לשפתיים מפחידה מעט, אך במציאות הזרקת הבו-טוקס לשפתיים היא פעולה מהירה ונטולת כאב. מטופלים רבים משווים את התחושה בהזרקה לעקיצת יתוש. ובאופן כללי מדובר בהליך שנמשך כחמש דקות עד כחצי שעה.
ניתן לחזור על הפעולה ככל שנדרש מאחר ומדובר בהשפעה זמנית למשך כשלושה חודשים.

תכנון הטיפול

ההמלצה שלנו היא לקבוע פגישת יעוץ עם רופא מנוסה בהזרקת בו-טוקס לשפתיים. רבים הרופאים שמזריקים בו-טוקס, אך מעטים יודעים להזריק לשפתיים. הערכה רפואית שגרתית מבוצעת לפני הטיפול. מומלץ למטופלים הנוטלים אספירין או מדללי דם אחרים להימנע מנטילת התרופות ליומיים- שלושה לפני הטיפול כדי להימנע משטפי דם.
אין צורך בהרדמה מקומית והחזרה לפעילות שגרתית היא מיידית ללא הגבלות.

טיפולים חליפיים

את רוצה שפתיים חושניות ומלאות אך מאחר וטיפולים עם בו-טוקס אינם זולים עליך לשקול אפשרויות טיפול אחרות. קיימים מוצרים רבים ומגוונים המשמשים כחומרי מילוי לשפתיים. בינהם ניתן למצוא חומרים מבוססי קולגן, חומצה היאלורונית, סיליקון, חומרי מילוי זמניים על בסיס סידן וכו׳. לחילופין קיימות כ 6-7 טכניקות ניתוחיות שונות לביצוע הגדלת שפתיים, לעיבוי והדגשת מתאר השפתיים, להרמת השפתיים ואפילו להקטנת שפתיים. בהתאמה אישית לכל מקרה.
באופן מכליל ניתן לחלק את הטיפולים השונים לטיפולים זמניים ולטיפולים קבועים.
כל הפעולות הניתוחיות הן קטנות ועדינות וניתנות לביצוע כשהמטופל מורדם בהרדמה כללית או בהרדמה מקומית ונמשכות כשעה. התוצאה היא קבועה ואיננה דורשת תיחזוק וחזרה על ההליך. לעיתים קרובות ישולבו טיפולים כירורגיים עם טיפולים בלייזר.
למעשה, היתרון והחיסרון בבחירת תוצאה קבועה באים לידי ביטוי בצורך לעבור ניתוח (אפילו ניתוחים קטנים וקלים בהרדמה מקומית הם עדיין ניתוחים).
אין אפשרות לתוצאה קבועה ללא ניתוח. כבר ב 1991 אסר ה FDA האמריקאי הזרקת סיליקון חופשי (שאינו עטוף כמו במשתלים). הסיליקון הרפואי שמוזרק לגוף איננו טיפול ראוי לדעתי ומלווה בתופעות לוואי קשות הנובעות מתגובת הגוף לסיליקון. אפילו שנים לאחר הזרקת הסיליקון ובאופן מוגבר בתקופות הריון ובלידה הסיליקון מעורר תגובות אלימות של הגוף. קיימים בספרות ובמחקרים רבים תיעודים מעוררי אימה על השלכות הטיפול בסיליקון. ניתן למצוא דוגמאות רבות לפירוק שריר ולנדידת סיליקון ממקום ההזרקה לרקמות שכנות. ואלו מקרים שבהם הסיליקון הוזרק ע״י רופא מנוסה בשיטת מיקרודרופס ולאורך זמן. במקרים אחרים שבהם הוזרק הסיליקון ע״י רופא לא מיומן התוצאות היו קטסטרופליות מבחינה אסתטית, לדוגמא כשמוזרק חומר בהגזמה לשפתיים וכתוצאה מתעוותת צורתן.
הסיליקון המוזרק הוא חומר שאיננו מתפרק! זהו חומר קבוע! אין דרך להוציאו מהגוף אלה בניתוח. וגם בניתוח לא קל לזהות ולהוציא את כל הסיליקון. ראו הוזהרתן!
ולהשלים את תמונת הטיפולים החליפיים ניתן לטפל בהזרקות חומרי מילוי לשפתיים. אלו חומרים זמניים מסוגים שונים והגוף יודע לפרק אותם. לרוב החיסרון והיתרון הוא בבטיחות החומרים (החומצה ההיאלורונית הבטוחה ביותר) ככל שהחומרים והטיפול בטוחים יותר כך הטיפול זמני יותר ובממוצע נשמר עד לחצי שנה. ניתן לחזור על הטיפול ככל שרוצים והתוצאות מיידיות. אין צורך בהחלמה וניתן לחזור לפעילות שגרתית מיד בתום הטיפול שאורך כחצי שעה. תופעת הלוואי העיקרית היא נפיחות קלה בשפתיים שחולפת תוך מספר שעות עד ימים.

מילוי שפתיים

הרשמו לניוזלטר שלנו

קבלו מבצעים ומידע על החידושים האחרונים בתחום